Podcast styrker mid-funnel

Efteråret er den tid på året, hvor de fleste reklamebudgetter bliver brugt. Og før alle pengene bliver brugt på display, Meta og radio, så husk at inkludere podcasts i budgettet, hvis jeres mid-funnel taktik skal styrkes.

Ifølge research fra Sounds Profitable viser podcasts sig at være en gamechanger i mediemixet, især når det gælder mid-funnel aktiviteter.

Her er hvorfor:

1. Betydelig mid-funnel effekt

Tilføjelse af podcast til dit medie-mix har vist sig at give markante forbedringer i mid-funnel. Det betyder bedre brandkendskab, overvejelse og engagement.

2. Podcasts overgår traditionelle medier

Podcasts overgår både radio og TV, når det gælder om at nå enkeltkanal-forbrugere og drive mid-funnel metrics. Dette kan skyldes fordelene ved host-read podcastintegrationer, hvor værten deler sine personlige erfaringer med brandet og skaber en intim forbindelse til lytterne.

3. Synergi med traditionelle medier

Når podcasts kombineres med traditionelle medier som TV og radio, løfter det din kampagne til næste niveau. Undersøgelsen viser, at tilføjelsen til mediemixet betydeligt forbedrer mid-funnel ydeevne sammenlignet med kun at bruge TV og radio.

At integrere podcasts i din mediestrategi er ikke bare en mulighed – det er en taktisk fordel.

Heartbeats Studio. Mid-funnel. Podcast. Podcastannoncering.