Venskab på spil

UDFORDRING
Hvordan bliver man en del af løsningen, når man er en del af problemet?
Danske Spil er sat i verden for at give danskerne gode spiloplevelser og støtte gode formål i samfundet.
Det gør de heldigvis det meste af tiden. Men Danske Spil er også opmærksomme på deres ansvar, når spillere oplever spilproblemer eller konkret afhængighed af deres produkter.
KUNDE
YDELSER 
Konceptudvikling
Produktion
Markedsføring
Redaktionel
MEDIER 
Podcast
Video
Artikel

MÅLGRUPPE
Mænd 18-45 år
MÅLSÆTNING
Sammen med Danske Spil ønskede Heartbeats at dele de ægte historier om spillets mørke side. Håbet var, at Thomas og Bastians dybt rørende og ærlige fortælling kunne medvirke til at få en spiller til at tænke sig om en ekstra gang i forebyggelsens navn eller opmuntre en ven eller et familiemedlem til at tage en svær snak med en, de kender.
LØSNING
Mediestrategien blev udformet i et ondemand format, hvor vi udgav alle episoder på én gang for at skabe den bedst mulige lytteoplevelse og sammenhæng. Podcasten blev aktiveret af en hero-video, der afspejler de personlige samtale mellem værterne.
RESULTAT
Resultatet blev to dyb personlige podcastserier, som danner rammer for en ny måde at kommunikere ansvarligt spil på. Hos Danske Spil har de medvirkende sat ansigt på vigtigheden af at fokusere på bekæmpelse af spilafhængighed og den kerneudfordring, den indsats udgør for medarbejdere og afdelinger på tværs af Danske Spil.

Men ikke blot med det, så skabte de to podcasts også ringe i vandet: 

Dansk Ludomanikommité 
Efter sæson 1 kom der øget opmærksomhed på emnet i det danske samfund. Der blev nedsat en uafhængig komité. En fond der fordeler midler til forskning indenfor ludomani. Midler til forskning og behandling.

Forskningsklinikken for Ludomani
Klinikken anbefaler podcasten til deres patienter og pårørende, og den bruges i deres internetbehandlingsprogram ‘Spillefri’. 

Ludomani på finansloven
Ludomani kom på Finansloven, hvor Ludomanipuljen blev etableret. Dermed er der nu afsat midler til forskning, formidling og meget mere. 

Vil du høre mere?

KONTAKT

Christoffer Høgh
Kommerciel direktør
christoffer@heartbeats.dk
+45 21 84 51 88

Holdet bag

PODCASTPRODUCER
Mikkel Weinell

VIDEOGRAF
Andreas Brink Vestergaard

FOTOGRAF
Rita Kuhlmann

PROJEKTLEDER
Nurullah Karatas

GRAFIK
Mia McCaul