Sammen med Danske Spil ønskede Heartbeats at dele de ægte historier om spillets mørke side. Håbet var, at formidle en ærlige fortælling der kunne medvirke til at få en spiller til at tænke sig om en ekstra gang i forebyggelsens navn eller opmuntre en ven eller et familiemedlem til at tage en svær snak med en, de kender.
LØSNING
Mediestrategien blev udformet i et ondemand format, hvor alle episoder blev udgivet på én gang for at skabe den bedst mulige lytteoplevelse og sammenhæng. Podcasten blev aktiveret af en hero-video, der afspejler de personlige samtale mellem værterne.
RESULTAT
Resultatet blev en dyb personlige podcastserier, som danner rammer for en ny måde at kommunikere ansvarligt spil på. Hos Danske Spil har de medvirkende sat ansigt på vigtigheden af at fokusere på bekæmpelse af spilafhængighed og den kerneudfordring, den indsats udgør for medarbejdere og afdelinger på tværs af Danske Spil.
Men ikke blot med det, så skabte de to podcasts også ringe i vandet: